Translate

pondělí 7. listopadu 2016

Téměř neviditelné horké embossování...

Pro dnešní příspěvek jsem zvolila jednu velmi zajímavou techniku tvořenou pomocí horkého embossu. Chtěla jsem si pohrát s tavením embossovacích prášků. Pro mě je to jako kouzlo, když sleduji, jak prášek mění svoji strukturu a postupně "sklovatí". Odehrává se v tom něco tajemného čemu vůbec nerozumím, ale o to víc mě to fascinuje. Pak jsem také měla velkou chuť být kreativní trochu jinak, vzít zase do ruky štětec a barvy...

S horkým embossem můžeme vytvářet různé efekty a na dnešní inspiraci jsem sáhla po transparentním prášku. Zdánlivě je sice "neviditelný", ale... ...vytvoří lesklý průhledný film a toho se dá krásně využít. Nejprve jsem v embossovací kapse za sucha vytlačila papír (určitě doporučuji vzor, který pokrývá co největší plochu papíru).

Plastický vzor dle libosti nabarvíme. Můžeme použít Distress Inky, spreje nebo jakékoli akrylové barvy. Pak necháme papír řádně vyschnout (případně vysušíme horkovzdušnou pistolí). Po vysušení papír poťupkáme poduškou na embossing (VersaMark) a posypeme transparentním embossovacím práškem. Měl by se nám přichytit pouze na vystouplém vzoru papíru. Pokud se bude držet jinde v mezerách, můžeme ho oprášit štětečkem. Takto připravený papír jsem zahřívala pistolí dokud se prášek nezapekl.

Pak jsem vzala černou razítkovací podušku (Distress Ink odstín Black soot) a vybarvovala jsem s ní okolí vzoru. Samozřejmě jsem se nesnažila vybarvovat úplně přesně (to bych nad tím strávila celé své "mládí") a vůbec nevadí, pokud barvu přetřeme přes vzor. Vlhčeným ubrouskem ji setřeme. S takto nachystanou čtvrtkou už můžeme ozdobit stránku nebo přáníčko.

Pro inspiraci vkládám 2 takto vytvořená vánoční přání. K barevnosti se mi opět moc hodily scrapbookové čtvrtky (kolekce Christmas Promise), tentokrát jsem využila ty krémové. Jako podklad jsem použila hotové přáníčkové základy (bílé čtvercové). Zdobila jsem zase otrhaným vellumem, provázkem a zlatou nití, svorkou (Winter Joy od ScrapBerry´s), samolepicím buttonkem (That Special Time of Year), chipboardem a flitrami.
Vellum papír jsem uprostřed přilepila oboustrannou lepicí páskou, pak zalepila dospod papíru a po stranách přišila, otrhaný vzorovaný papír jsem opět přilepila oboustrankou a zase přišila. Okraje papíru jsem poničila pomůckou (Edge Crimper). Z vellumu jsem pak vysekla vločku a na druhé přání jsem použila vyseknutý "negativ" po okrajích otrhaný. Je moc fajn využít opravdu každý kousek materiálu :)
Embossovaný papír na mě působí jako kousek utržené výmalby ze starého hradu a možná proto se mi tato technika tolik líbí... Vyzkoušíte ji také? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat