Translate

čtvrtek 12. května 2016

Shabby Chic notýsek s mentolovou stužkou

...před nedávnem se mi dostal do rukou vázací stroj a konečně jsem měla možnost ho otestovat... Jelikož ho mám zapůjčený, tak se budu muset rychle vyřádit a následující dny budu pravděpodobně děrovat všechno, co uvidím. Vyrážení dírek je skvělý relax, jsou tak krásné a kulaťoučké a děrování jde samo. Tak jsem se pustila do výroby notýsku. A nebyla bych to já, kdybych nerecyklovala nějaký dávno odložený materiál. Na řadu tedy přišel karton a hlavně různé listy zbytkového linkovaného papíru, který jsem měla v hromádce možná ještě od mých školních let :)
Inspiraci s fotografiemi jsem vytvořila pro e-shop ScrapArt.
http://www.scrap-art.cz/

Pokud se potřebujete smysluplně zbavit hromádky papírů, výroba notýsků a sešitků je úplně ideální.
A tady už je návod:
Z kartonu jsem si vystřihla přední a zadní díl notesu, velikost jsem zvolila 10,5 × 14 cm. Zbytkové papíry do nitra notesu jsem nařezala na formát 10 × 13,5 cm. Nachystala jsem si i 2 kusy tvrdého bílého papíru na vnitřní strany desek (také o formátu 10 × 13,5 cm). A začala jsem postupně dávat deskám nový kabátek. Na vrchní stranu kartonu jsem nalepila scrapbookovou čtvrtku Shabby Chic Stone Flower. Ustřihla jsem si 2 kusy rozměru 13 × 16 cm, aby mi zůstalo dostatek místa na zahnutí papíru na druhou stranu. 

Z vnitřní strany desek jsem do středu nalepila mentolovou stužku na obě části desek, tak aby se notýsek dal zavázat a pak jsem na desky včetně stužky přilepila bílý tvrdý papír. Tím jsem stužku ještě zafixovala, aby se opravdu nepohla a později nevytrhla.

Následovalo zdobení vrchní strany. Jako první jsem místy nanesla bílé gesso, na něj jsem narazítkovala starý text a ornament polštářkem Distress Ink (odstínem peacock feathers).Krásně ladí k mentolové stužce ;).


Pak jsem nalepila kousek bílé krajky a pomocí šablony jsem nanesla 2 různé texturovací pasty. Použila jsem Texturovací pastu White Sand, která obsahuje hrubší kousky, ale po vyschnutí je průhledná a krásně lesklá a pak Modeling Paste Opaque Matte, která je průsvitně mléčná a matná. Obě texturovací pasty jsou součástí sady na mixed media
Pak jsem vše vysušila pistolí a procvakla jsem dírky, nalepila jsem list (vytvořený ze samotvrdnoucí hmoty) pomocí Finnabair Heavy body gelu. Pak jsem už jen akvarelkami ledabyle obarvila části krajky a vytvořila jsem spoustu cákanců. Ještě jsem decentně dozdobila enamelkami.

Měla jsem nachystanou spirálu z kalendáře (měla jsem v úmyslu další recyklaci...) a pak také kroužkovou vazbu, ale ... Jedna byla moc malá a druhou jsem nedokázala pomocí vazače secvaknout (ještě jsem pořádně nenastudovala návod), takže jsem mírně zaimprovizovala a vazbu jsem sešila ručně stejnou mentolovou stužkou. 
Zezadu jsem ji zavázala na uzel, aby se nerozešila a je HOTOVO :)

Použitý materiál z e-shopu ScrapArt:
Heavy Gesso bílé
Finnabair Heavy body gel

Žádné komentáře:

Okomentovat