Translate

čtvrtek 1. září 2016

Dekorace z přírody.

Je zajímavé, co všechno nás při procházkách v přírodě anebo třeba na dovolené může zaujmout. Olga Helge už ve svém pondělním příspěvku ukázala, co se dá udělat s dřívky, já jsem si jako dovolenkové suvenýry s dětmi nasbírala žaludy. Objevili jsme totiž dub, pod kterým byl k nalezení přímo poklad, žaludy velké a "tlusťoučké", přímo pohádkové; takové, co je nechce dát z pacek veverka z Doby ledové.

Žaludy jsem se rozhodla vybarvit do "vesela" a budou mi zdobit interiér. Některé určitě přidám k dárkovému balení, připevním na visačku apod.
Předtím, než začneme barvit, je nutné žaludy připravit, vysušit, aby nám z nich později nelezli červíci anebo aby nechytly plíseň. Stačí je pořádně očistit ve vodě, rozprostřít na plech a péct cca hodinu při teplotě 200 až 250 °C. Při pečení žaludy krásně voní (mimo výroby dekorací můžu doporučit i upražení vlastní domácí žaludové kávy - je bez kofeinu a děti ji přímo milují)
Pokud máme nachystáno, můžeme se pustit do barvení. Já jsen na začátek přetřela hladkou část bílým gessem (je potřeba přetřít několikrát - aspoň 3 vrstvy) a pak už jen barvila různými akrylkami. U některých žaludů jsem použila šablony, ale můžeme i razítkovat anebo použít ubrouskovou techniku.
 
Přikládám ještě několik fotografií z pinterestu:

 Děti budou mít určitě velkou radost z náhrdelníku:
Materiál použitý z e-shopu ScrapArt:

Žádné komentáře:

Okomentovat